La companyia El Cruce presenta una nova proposta de circ i teatre

Irina Balart. BARCELONA. L’absurd i la bogeria prenen vida en els personatges que encarnen Nicoletta Battaglia i Rubén Río de la companyia El Cruce. “Punt i coma” és un projecte en creació que durant tots aquests mesos ha anat mostrant petits fragments de l’obra i ha fet la seva preestrena a l’Auditori de Sant Martí (Barcelona) en motiu del Cicle d’Arts Escèniques Procreació.

L’espectacle ha començat amb la posada en escena de dos personatges estrambòtics que han entrat mirant el públic i cridant espantats. La Coma (Nicoletta) amb la seva vestimenta i els seus cabells despentinats recordava un estruç. Una perruca afro, unes mitges rallades i un vestit de vol negre i blanc. D’altra banda, en Punt (Rubén) portava un conjunt negre.

Els artistes han fet ús del teatre gestual i s’han comportat de manera il·lògica i irracional. A la Coma li entra un atac d’histèria en veure com el seu company s’està ofegant després d’empassar-se unes pilotes de ping-pong. Després es queda en estat de shock i en Punt en veure que no reacciona la fica dins una maleta cap per avall. 

No han faltat les habilitats circenses. La Nicoletta s’ha enfilat damunt en Rubén i junts s’han posat a caminar en aquesta posició mantenint l’equilibri. Quan ella ha baixat, en Punt s’ha estirat el terra subjectant els peus d’ella. En una altra escena els artistes s’han posat a fer malabars amb unes pilotes i ella ha continuat mentre ell l’aixecava enlaire.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Quan el públic s’ha quedat més impressionat ha sigut quan en Rubén ha tret un fuet i ha intentat trencar uns papers que aguantava la seva companya amb els dits dels peus. Després d’algún intent fallit en el que semblava que li havia colpejat la pell, ho ha aconseguit. Un altre moment d’esglai ha estat quan en Rubén ha fet malabars amb una petita destral i se l’ha passada entre les cames.

Els objectes tenen una gran importància en aquesta actuació. Els llibres prenen vida: quan s’obren sona una música d’òpera i quan es tanquen desapareix. Les pilotes no només han servit a l’hora de fer malabars, sinó també simulaven ser ous que la Coma expulsava del seu cos. D’altra banda, la maleta de dimensions considerables permetia que l’artista hi cabés gairabé tota sencera.

La música ha acompanyat el Punt i la Coma en el seu viatge a l’absurditat. En alguns moments ha estat aliena als personatges que es giraven extranyats com si no coneguessin la peça que estava sonant. En l’actuació també hi ha hagut dansa i coreografia quan Nicoletta actuava en solitari tot fent soroll amb els seus talons i fent la roda. 

Després d’una hora aproximada de durada, l’obra ha finalitzat amb la recollida dels objectes amb els que els protagonistes havien entrat. En Punt i la Coma, dos personatges antagònics però al mateix temps complementaris, han fet passar una bona estona als espectadors.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s